Mamut Tour Přerov

Vše o závodech. (Upozornění na závody, pocity ze závodů aj.)

Moderátoři: major, Moderátoři

Miloš
Amatér
Příspěvky: 361
Registrován: 11 úno 2004 17:09
popis svého kola: Rám BMC RM01, sada Campa S.R. ale kliky Qurq, představec R77 PELLS, sedlo BASSANO M-ZERO, řidítka ITM PATHOM 2 carbon, pedály TIME carbon. Sety kol ZIPP 202, galusky Tufo Continental, Váha 6,7kg bez doplňků a 7,3 s doplňky.
Sportester: CycleOps-Joule GPS
Najeté km: 200
Bydliště: Choustnikovo Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Mamut Tour Přerov

Příspěvekod Miloš » 18 kvě 2008 21:51

Je sobota 17 května pět hodin ráno a já se dvěma kamarády, Karlem a Adamem se na jedné Přerovské ubytovně kam jsme přijeli v pátek večer chystáme na silniční trasu 215 kilometrů :D
Nálada je dobrá a bojovná. V klidu kontrolujeme a dolaďujeme kola, snídáme a vedeme diskuzi na téma jak se ustrojit. Postupem času nás pohled na oblohu uvrzuje že počasí bude pěkné a snad i stálé tak že se oblékáme vyloženě do letního bez rukávů a jakýchkoliv návleků. Pro jistotu však pod dres vsouváme noviny, přeci jen start je v osum hodin a při rychlejší jízdě by chlad na horní část trupu byl nepříjemný. Krátce po sedmé nastává čas na přeson do místa startu a cíle. Dva jedeme na kolech třetí převáží auto. Moje chvilková nepozornost zapříčinila strátu kontaktu s touto dvojicí a následné setkání až v cíli. A co se odehrálo mezi tím popíšu ze svého pohledu :)
Koukám že jsem sám kdy a kam kluci odbočili :?: Musím si přeci do auta odložit bundu a namazat ruce a nohy ochraným kréme proti sluníčku. Kluci nikde nervozita stoupá, štěstí je že v podstatě vše potřebné mám u sebe. Náhle přichází další komlikace v podobě rozříznuté galusky na zadním kole :mrgreen: Rezervu mám ale je to rezerva na dojetí a přeci jen přehození galusky je poněkud obtížnější než výměna pláště včetně duše (tak velká je díra). Přepadá mě pocit okamžité bezmoci oslovuji kluky z PINARELLO/SPORTFUL KLUBU :| Mají pochopení a půjčují mě fungl nové zadní kolo. Své rozbité včetně budy u nich nechávám a odjíždím na start. Tak že mé kolo doznalo v krátkosti a neplánovaně nejen zadní kolo s pláštěm ale i jiným počtem zubů na desetikolečku. Mých 11 - 25 je nahrazeno 13 - 26, při velikosti převodníků 34 / 50 to není vítaná změna, aale mohu jed a to je důležitější :D
Ani na startu Karla a Adama nevidím :| Osum hodin odstatrtováno jedeme, já s myšlenkou jen nemít už žádnej defekt :)
Tempo je slušný poměrně rychle dochází k dělení na několik skupin. Ta ve které se ocitám je momentálně třetí a mě její tempo maximálně vyhovuje. První dělení naší skupiny je před stoupáním na Slavkov kde se dělíme na ty kteří jedou extra krátkou a my kteří jedeme delší tratě. Tam trochu váhám kterým směrem je ta dlouhá protože jsem přehlédl šipky na silnici. Tím ztrácm kontakt se skupinou a stoupám na Slavkov 50metrů za nima. V kopci však dochází kdalšímu dělení a na vrcholu jsem opět ve skupině což je super protože ve dokážu jed rychleji než sám s převodem 50x13 :)
Do kopců si jezdím svoje tempo do 150 tepů, z kopce a po rovinách jezdím v háku na špici nelezu, jednak protože přesuny z vrcholu kopce pod výjezd dalšího kopce zdoláváme průměrnou rychlostí 45km/h :shock: A to i když v jednom okamžiku jedeme jenom ve třech :shock: Vzhledem k tomu že jsem jeden z mála kdo pojede 215 a navíc jsem v daném seskupení nejstarší, mě nikdo ke střídání nevybízí. První bufet míjíme bez zastavení za jízdy zachytávám banán. Druhej bufet ale už zastavujeme všichni, tam taky zjišťuji že nemám zdaleka prázdné láhve a že jsem tedy zanedbal pitný režim a trochu i jídlo. Bufet je totiž na 107 kilometru. Krátce za bufetem mě čeká další nemilé překvapení téměř všichni odbočili na kratší trať a já pokračuju dál sám s vidinou jednoho parťáka v dáli kterej z bufetu odjel jako první. Nasazuji ke stíhací jízdě. Přibližně na 120 kilometru jedeme tedy ve dvou a rychlostní průměr je přes 31km/h, což předznamenávalo výslednej čas na hranici 7 hodin. Situaci jsem však hodnotil střízlivěji a to na 7:30h 8) To jsem však ještě netušil že pojedu víc jak 70 kilometrů sám a na víc ve větru. Protože naše společná jízda netrvala dlouho, v daném okamžiku mé tempo bylo pro dojetého nevyhovující a tak zaostal. Dojel mě až když jsem díky aktivitě českých lepičů silnic dvakrát zastavil a čistil kola od nalepených kamínků (v sobotu aktivně zalejvali díry a zasypávali je štěrkem :x ). To bylo před stoupáním na Tesák kde jsem mu zase odjel a další předjel. Nevím co se stalo asi mě chytli saze, jel jsem ho skoro celej na velkou placku přibližně dvacítkou. Ovšem přesto jsem právě tady byl předjet jediným cyklistou (mladej kluk a díky tech. problémům se někde v prvé půli zdržel, jak jsme si stačili říct) který jel 215, ostatní jeli předemnou tedy už od startu. Někde kolem 170 kilomeru se začíná silně projevovat moje zaváhání z první části závodu kde jsem málo pil a jedl. V posledním dlouhém stoupání na Hadovnu se začínají hlásit křeče a ze zadu se blíží jezdec ze 120 kilometru. Poprvé ho registruju při nájezdu do stoupání přibližně 800 metrů za sebou a mám pocit že se blýží velice rychle na vrchol mám už asi jen 2 kilometry a on je 50 metrů za mnou. Jediné naco myslím je nezůstat stát díky křečím které překonávám změnou posedu a střídáním jízdy v sedle a ze sedla včetně častého pití. Na vrcholu se otáčím a z překvapením zjišťuji že ho ve vzdálenosti snad 500 metrů nikoho nevidím :shock: Pouštím se tedy ze sjezdu sám ovšem s převodem 50x13 nedosahuju zdaleka takových rychlostí které bych potřeboval.
190 kilometr a poslední bufet. Tam dojíždím dalšího člověka a zároveň příjíždí ten co mě ve stoupání začal dýchat na záda. Po třiceti vteřinách jedeme společně dál přibližně 8 kilometrů. Oba se zajímají o nákres výškového profilu tratě na mé horní rámové trubce a zjevně je potěšilo že tam už nejsou žádná výrazná stoupání.
Cestu od posledního bufetu prožívám následovně. V následných krátkých stoupáních ztrácím díky křečím. Hoch co přijel na bufet poslední se nám postupně vzdaluje já jsem nyní ten třetí ale postupně se situace opět mění. Díky povolení křečí mohu lehce zrychlit a posouvám se opět dopředu až k hochoj co nám odjel a s ním svorně dojíždím přibližně posledních 5 kilometrů. Krátce po tom co jsme si mysleli že vše nejhorší je za náma nás trasa zavádí na rozbytou cestu snad 4. třídy následně na to na špičkovej asfalt a pak zas na dlažební kostky v délce asi 2 kilometrů. Do cíle se dostáváme daleko později než jsme předpokládali. Není to 7 hodi ani 7:30 ale necelích 8 hodin. V cíli se dovídám že přetahovanou jsem jel s Tomášem Šilhanem jeho a naše auto parkují vedle sebe :D
V cíli mě čeká Karel který v kategorii přes padesát dojel na třetím místě. Já jsem v této kategorii dojel v čase který jsem ráno předpokládal ale nakonec jsem byl stejně trochu zklamaný :|
Ovšem pozitiva převyšují negativa. Co na tom že jsem říznul gumu a nezajel v lepším čase. Poznal jsem kluky kteří mě pomohli a půjčili celé zadní kolo, tím jsem těch 215 kilometrů mohl objed, což byl super zážitek, a tak dál..........
Tak že sobota byla super a já měl více štěstí než smůly :wink: a tak to má být :D
Aktivním sportováním se bavím, výkony na hranicích maxima jsem opustil v 33 letech, r.n.1957. Teď už nejde tak moc o výkon jako více o zdraví pohyb.

Uživatelský avatar
Tom
Hobík
Příspěvky: 33
Registrován: 14 bře 2006 14:51
Max Watt: 0
popis svého kola: Basso a jsem rád že ho mám a doufám že s ním ještě něco dokážu,jo taky mám kecky který pěkně běhaj:-)
Sportester: HAC4Pro
Najeté km: 0
Bydliště: Kramolna 140 Náchod

Re: Mamut Tour Přerov

Příspěvekod Tom » 19 kvě 2008 19:04

Velká gratulace k zdolání Mamuta :o a panu škopkoj k 3. místu a medejle je doma :wink:
Co k tomu dodat ten pěknej článek mluví za vše snat jen že je to prostě TOUHA :wink:
Čau Tom :D
Tom

Miloš
Amatér
Příspěvky: 361
Registrován: 11 úno 2004 17:09
popis svého kola: Rám BMC RM01, sada Campa S.R. ale kliky Qurq, představec R77 PELLS, sedlo BASSANO M-ZERO, řidítka ITM PATHOM 2 carbon, pedály TIME carbon. Sety kol ZIPP 202, galusky Tufo Continental, Váha 6,7kg bez doplňků a 7,3 s doplňky.
Sportester: CycleOps-Joule GPS
Najeté km: 200
Bydliště: Choustnikovo Hradiště
Kontaktovat uživatele:

Re: Mamut Tour Přerov

Příspěvekod Miloš » 12 kvě 2009 21:36

Po roce opět na startu Přerovského Mamuta :D
V pátek večer v sestavě Já, Karel, Martin a Jarda přijíždíme na stejnou ubytovnu jako loni. Pro Martina a Jardu to je premiéra. No a my s Karlem jsme na tom hůř protože víme do čeho jdeme, navíc letos nás dle pořadatelů čeká o deset kilometrů více, což je 225. V pohodě vyzvedáváme čísla a část večera trávíme v příjemné restauraci.
No a již je tady ráno vzhledem k době startu vstáváme v šest hodin. Počasí je super a z mého pohledu prvně na kompletně letní oblečení, což také oblékám. Řeči se vedou na téma jak to asi dnes komu pojede, osobně se snažím nahlas přemýšlet čeho všeho by jsme se měli vyvarovat abychom se v pořádku dostali do cíle 8)
Před půl devátou jsme na staru a Martina vedu do druhé řady, Karel s Jardou jsou kousek za náma. Konečně je tady půl devátá neoficiální start po kterém nás vyvádí rozhodčí za město na start ostrý. Hned na kraji města za viaduktem dochází přímo předemnou k hromadnému pádu, stačím zastavit ale děsím se nárazu ze zadu, ten naštěstí nepřichází a já mohu v relativním klidu pokračovat dál :) První kilometry jsou rychlé a bojem o přední pozice díky kterým je ještě několik kolizí.
Na těchto přibližně 25 kilometrech se postupně propadám startovním polem zpět protože nemám zájem jed větší intenzitou než na hranici svého ANP 152-4TF, což se mě jakž tak daří, ačkoliv jsem na tomto ůseku dosáhl max. 72km/h :shock:
No a konečně první pořádnej kopec, stoupání na Slavkov přibližně 25-30min pro nás co nejedeme o přední umístění. Nasazuji tempo na svém AP 138-140TF a od tohoto okamžiku už nejsem předjížděn ale předjíždím já :D , v pohodě vyjíždím na vrchol a předpokládám rychlej a klidnej sjezd pod další stoupání 8) . To se však tak docela nekoná protože silnice je neskutečně roztřískaná :( . Dostávám se do dalšího stoupání před kterým vynechávám první bufet. Předjíždím další lidi a dostávám se na dosah Jardoj který byl v začátku rychlejší než já, to ještě nevím že spolu pojedeme až do cíle :) .
Mám štěstí jedu stále ve velké skupině a využívám maximálně závětří, kdo všechno jede dlouhou netuším ale smiřuji se se situací že tam jsme s Jardou sami a ostatní za druhým bufetem odboči na kratší.
Konečně 105 kilometr a tedy bufet, už jsem totiž na suchu. Rychle beru čistou vodu a sipu do ní Profi drinks. jídlo vezu svoje. Při nasedání na kolo volám dlouhá odjíždí, a ejhle přidává se pět lidí :)
Morálně se chystám na další těžký a dlouhý stoupání na Tesák jehož vrchol je na nějakém 155 kilometru. Společně s Jardou se tam dostáváme z naší skupiny jako první ačkoliv jedu průměrnou TF 130 s maximem 146 :wink: . Na vrcholu zastavujeme u bufetu kde se setkáváme s Martinem kterému se tam očividně líbí. Po chvíli pokračujeme pouze ve čtyřech abychom za chvíli po nedlouhém ale 12% stoupání pokračovali ve třech. Já se v podstatě doposud staral o tempo do stoupání a Jarda s naším kolegou z Teplic obstarávali tempo po rovinách a z kopce. Poslední delší stoupání na Hadovnu pro mě nezačíná optimisticky ale po chvíli opět nacházím svůj rytmus a jdu dopředu. Poslední bufet na 195 km opět využíváme a následně se snažíme co nejrychleji dostat do cíle. Prodělávám lehkou krizi ale držím kontakt, Slabé chvilky se u mě střídají s neobyčejně silnejma :roll: , nakonec se srovnávám a jdu na špici postupně se začínáme s Jardou pravidelně střídat a držíme rychlost přes 33km/h v posledních 6 kilometrech.
Konečně v cíli :D je přibližně 17 hodin. Jsme unavení ale šťastní, Karel to zvladl rychleji o patnáct minut. Tak že už sedí u auta a začíná zdělování dojmů a zážitků :)
Samozřejmně hned spřádáme plány na Sudety, no tak se na ně snad dostaneme taky když jsou skoro doma.
Několik dnů před Mamutem jsem dostal otázku- a co děláš když se jede tak rychle že by ses dostal s tepovkou kam nechceš :?: Moje odpověď zněla no jedu svoje 8)
A takhle jsem to jel:
Nad ANP 152-4TF jen cukry------------------------------------------------7min
Mezi 145TF -ANP no už víc na cukry než tuk ---------------------------36min
Mezi 138-140 je AP -145TF ještě na tuk ale už se mísí s cukry - 1h 45min
Mezi 124TF - AP na tuk -----------------------------------------------3h 31min
Regenerace do 124TF------------------------------------------------- 2h 35min
Průměr 128TF, Maximum 158TF 8) 8) :wink:

Jo abych nezapoměl v sobotu ještě přijel Marek kterej jel kratší trať, více nechám na něm :) :wink:
Aktivním sportováním se bavím, výkony na hranicích maxima jsem opustil v 33 letech, r.n.1957. Teď už nejde tak moc o výkon jako více o zdraví pohyb.


Zpět na

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti